sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Sosiaalisen median sovellukset työelämässä

Tässä kaksi sosiaalisen median sovellusta, joita pienyritykset voisivat helposti käyttää markkinoidessaan sosiaalisessa mediassa.

www.wix.com

Ensimmäisenä esittelyssä Wix, jolla voi luoda muutamassa minuutissa Flash internetsivut ilmaiseksi. Sovelluksessa on käytettävissä erilaisia pohjia, joita voi kustomoida oman makunsa mukaan. Erittäin käyttökelpoinen pienille yrityksille. Pohjista löytyy myös Facebook sivupohja. Paljon helpommin ei voi nettisivuja pienyritys luoda. Koodaus kokemusta ei käytännössä tarvitse olla ollenkaan. Sivut tehdään online ja ne ovat heti samantien nähtävissä verkossa.

Google Alerts

Toisena esittelyssä Googlen uusi Google Alerts, joka on tällä hetkellä vain Beta-versiona käytössä. Google Alerts:lla voit seurata hakusanasi ilmestymistä internetissä. Voit määritellä haut seuraavasti:

- Tyyppi: Kaikki, Blogit, Video, Keskustelut, Kirjat
- Ilmoitustiheys: Heti, Kerran päivässä, Kerran viikossa
- Määrä: Vain parhaat tulokset, Kaikki tulokset
- Toimitus: Sähköpostiosoite, Syöte

Mielestäni tämä olisi oiva apuaväline pienyrityksille, jotka haluavat seurata omasta yrityksestänsä käytävää keskustelua sosiaalisessa mediassa ja ylipäätänsä internetissä. Halutessaan yritys voi nopeasti reagoida esimerkiksi negatiiviseen blogi-kirjoitukseen. Myös kilpailjoita on mahdollista seurata tällä työkalulla ja näin pysyä helpommin kartalla markkinoiden tilanteesta.

2 kommenttia:

  1. Onhan ne flashsivut erittäin hienoja, mutta latautuvat paljon normisivuja hitaammin sekä niiden hakukonenäkyvyys ei ole aina täysin kunnossa. Toki suosittelen jotain pientä flashiä sivulle jos haluaa, mutta en suosittele tekemään koko sivuja flashillä.

    Google Alerts vaikuttaa kieltämättä mielenkiintoiselle. Pitänee siihen tutustua tarkemmin tulevaisuudessa.

    VastaaPoista
  2. Timo, tuossa Flash-sivujen hakukonenäkyvyys ongelmassa olet osittain oikeassa. Tuli nyt myös minullekin mieleen. Ongelmana on Flash–sivujen kanssa se, että hakukoneet hakevat hakusanoja tekstistä. Flash-sivut kun ovat Flash–animaationa tehtyjä, niin hakukone ei löydä Flash-sivuilta hakusanoja.

    Vaikuttaako Flash–sivujen näkymiseen Googlen 4.11.2011 eli muutama päivä sitten tekemä muutos hakumenetelmiin: Hakutulosten kärkeen tulevat jatkossa hakurobotin löytämät tuoreimmat päivitykset. Googlen mukaan tuoreusalgoritmi vaikuttaa 35 prosenttiin kaikista tuloksista.

    Alla linkki IT-Viikon uutisointiin ja Googlen blogiin, jossa kerrotaan lisää aiheesta:

    http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/11/04/google-teki-hakutuloksista-tuoreempia/201116203/7

    http://googleblog.blogspot.com/2011/11/giving-you-fresher-more-recent-search.html

    Flash-sivujen hakukoneoptimoinnista pari mielenkiintoista linkkiä alla:

    http://vierityspalkki.fi/2010/05/03/myytinmurtajat-asialla-flash-voi-olla-hakukoneystvllinen/

    http://hakukoneoptimointi.org/ratkaisu+tarkemmin

    VastaaPoista